miercuri, 19 august 2009

Da, bineinteles, se poate!



Cand vecinii mei au aflat cu ceea ce ma ocup au inceput sa vina la noi sa ne ceara diverse lucruri: "Vecine poti sa imi repari draperia; Vecinu te rog imi lipesti si mie oglinda; Vecine poti sa-mi faci un blat de masa..." si raspunsul meu era... "Da, bineinteles, va ajut". Pana mi-am dat seama ca aceste cereri ma solicitau destul de mult... Este bine sa-ti ajuti aproapele... asa ne cere Dumnezeu... dar trebuie sa stim pe cine sa ajutam si pe cine nu trebuie. Acum cand cineva vine la mine cu o cerere si nu vreau sa o fac ii ofer variante : "Imi cer scuze dar nu pot sa va ajut ...dar stiu pe cineva care va poate ajuta...va dau numarul de telefon". Daca doar ii refuzi pe oameni ei se vor simti ofensati, dar daca ii refuzi si le dai pe altcineva care ii poate ajuta atunci iti vor fi recunoscatori. Practic ii "pasezi" la altcineva si ei sunt multumiti. Incearca si ai sa vezi.
Asa ca:

Imi cer scuze, nu pot sa va ajut, dar... stiu pe cineva!

Tu ce crezi... am dreptate?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu