luni, 24 august 2009

Tu esti vinovat !


Cico ,cioc,.. cioc, cioc... la o ora destul de matinala. Ma trezesc si ma duc la usa. Erau administratorii blocului: "Vecinu te rugam sa faci ceva cu gunoiul ala de la intrarea in scara (langa scara este intrarea de la gunoi) .... macar da niste spaga la gunoieri sa ia sacii aia cu moloz... chiar asa va place sa stam cu gunoiul asta la usa scarii? ... Dar vecinu , gunoiul acela nu este al meu... eu doar am pus niste geamuri acolo... sacii aia cu moloz nu sunt ai mei... a, da?... nu sunt ai tai?... bine... atunci totusi sa faci ceva cu geamurile alea ". Si asa am ajuns sa fiu acuzat de ceva ce nu am facut.


De ce oare ne grabim sa acuzam fara macar sa intrebam daca persoana respectiva este vinovata de problema sau nu . Prima reactie care ne vine este... sa acuzam! Hei!... hai mai intai sa vedem cine este vinovatul... si dupa aceea sa acuzam. Sau mai bine sa nu mai acuzam deloc... mai bine sa ajutam persoana respectiva... cu blandete, rabdare si dragoste sa-si rezolve problema. Sa ne gandim ce avem de castigat daca acuzam: vinovatul ne va ura probabil, sau ne va purta ranchiuna, poate va vrea sa se razbune... ce avem de castigat daca il ajutam si il incurajam sa-si rezolve problema: va fi recunoscator, relatia se va intari... sigur va fi mai bine decat sa acuzi chiar daca ai toata dreptatea . Deci cand cred ca cineva a gresit:

Tu esti vinovat ! ...

sau asa:)

Ai idee cine este vinovat?



ps: astept impresii daca aveti :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu